نمایشگاه بین المللی ایران 2018

4 تا 6 اردیبهشت ماه 1397

تهران هتل المپیک

 

دکتر سیدحسین سیدین، دبیر پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC۲۰۱۸) شعار این کنفرانس را «آلومینیوم در جستجوی توسعه، ارتقای آینده» بیان کرد و افزود: این کنفرانس در راستای تحقق سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه امر تولید و اشتغال‌زایی با تاکید بر جذب سرمایه خارجی و فراهم‌سازی شرایط مناسب جهت حضور صاحبان صنایع و بزرگترین شرکت‌ها و مراکز فعال در صنعت آلومینیوم برگزار می‌شود.

وی هدف اصلی این گردهمایی را بحث و تبادل نظر درباره آخرین یافته‌ها و پیشرفت‌ها در تمام زمینه‌های آلومینیوم چون "تولید، فرآوری و کاربرد" و "امکان سرمایه‌گذاری مطمئن در صنعت آلومینیوم ایران" دانست و ادامه داد: در این راستا ۱۲۰ چکیده مقاله و ۸۸ مقاله کامل به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد ۷۵ مقاله پذیرش شد.

سیدین، مقالات پذیرش شده را در زمینه‌های مواد پیشرفته، ریخته‌گری و انجماد، خوردگی و عملیات سطحی، عملیات حرارتی، فلزکاری و خواص مکانیکی، متالورژی پودر، مواد خام و تکنولوژی احیاء، بازیافت، شبیه‌سازی و اتوماسیون و جوشکاری عنوان کرد.

دبیر پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران افزود: در کنار کنفرانس، اقدام به برپایی نمایشگاه بزرگ صنعت آلومینیوم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۶۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از این بین می‌توان به ۱۸ شرکت خارجی از کشورهای دانمارک، ایتالیا، سوییس، فرانسه، هند، آلمان، هلند، چین و اسپانیا اشاره کرد.

سیدین، برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی را از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد و خاطر نشان کرد: در این پنل‌ها به موضوعاتی از قبیل چالش‌های زنجیره تامین صنعت آلومینیوم و راهکارها،تکنولوژی- انرژی و محیط زیست در صنعت آلومینیوم، بازار شمش آلومینیوم ایران و جایگاه آلومینیم در صنعت خودروپرداخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در روزهای ۱ تا ۳ اردیبهشت در محل دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC۲۰۱۸) در روزهای ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه امسال و در محل هتل المپیک تهران توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مرکز تحقیقات آلومینیوم دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

16651